העולם המקצועי נחלק לשניים – ישנם מקצועות שדורשים הכשרה מקיפה וארוכה, בסיומה אנו מוסמכים למקצוע מסוים. ויש מקצועות שדורשים דבר אחד עיקרי: כישרון.
אחד המקצועות שמחייבים אותנו בהמון כישרון הוא מעצב אתרים.
עיצוב – מקצוע מתפתח
אלמנט העיצוב מלווה אותנו כמעט בכל עבודה בחיינו.
עיצוב הוא החלק שדואג לתרגם את העבודה הפיזית ולסגנן אותה עם מראה חיצוני נגיש ומזמין.
זו הסיבה שישנו מעצב אתרים שמתלווה לבונה האתרים ומלביש על קוד האתר את האלמנטים הפיזיים של העיצוב כמו כפתורים, רקע, כותרות ושלל תבניות.
ישנם שלל מקצועות נוספים מעולם העיצוב שמלווים אותנו בחיי היומיום כמו:
עיצוב פנים – בעל המקצוע שדואג לעצב את חלל הבית ו/או המשרד
עיצוב אופנה – עיצוב פרטי לבוש אופנתיים ויצירת טרנדים חדשים
עיצוב מוצרים – כחלק מכל חברה שמפתחת מוצרים, ישנם בעלי תפקידים שאחראיים על עיצוב המוצר והפיכתו לאטרקטיבי בעיני הציבור.
בסופו של יום, המטרה העיקרית של מעצב – היא להפוך את המוצרים לאטרקטיביים יותר במראה ובנוחות.
מעצב אתרים – הכשרה נדרשת
מעצב אתרים יכול לרכוש הכשרה ארוכה ומפרכת – אך ללא כישרון – כנראה שהוא לא יצליח בעבודתו יותר מדי.
מעצב אתרים חייב להיות בעל כישרון לעיצוב.
ההכשרה הנדרשת למעצבים היא מגוון קורסי עיצוב המקנים יכולות שימוש בשלל תוכנות, בהם משתמש מעצב אתרים במהלך עבודתו.
כיום מרבית מעצבי האתרים עוברים הכשרה של קורס עיצוב באחת המכללות ללימודי אינטרנט או במסגרת תואר מוסדר בבצלאל או שנקר למשל.
ישנם גם מעצבי אתרים שדווקא עברו הכשרה של בניית אתרים – ועם הזמן מוצאים עצמם נמשכים דווקא לעולם עיצוב האתרים.
מעצב אתרים זו רק ההתחלה
מעצב אתרים אף פעם לא סיים את עבודתו בעיצוב אתר.
עיצוב אתר הוא קודם כל תרגום ויזואלי של קוד האתר בהתאם לרצון הלקוח.
אחת הבעיות הגדולות של מעצבי אתרים היא היכולת למלא באופן מושלם את רצון הלקוח. מעטים הלקוחות שיהיו מרוצים מהסקיצה הראשונה – דבר שלרוב גורר את המעצבים לבנייה ועיצוב של מספר סקיצות עם שעות עבודה מרובות.
מלבד עיצוב תבנית בסיסית לאתר, נדרש מעצב אתרים לעצב גם מגוון רכיבים כמו עיצוב לוגו, עיצוב באנרים, עיצוב דפי נחיתה, עיצוב ניוזלטרים ועוד...
אחד המקצועות המבוקשים ביותר בשנים האחרונות הוא בונה אתרים.
מהפכת האינטרנט היא ללא ספק בועה, שלמשתמשים מהצד נראית כמו החלום הוורוד. האמנם?
מתחילת שנות ה-2000 אז גוגל הפכו למנוע החיפוש המוביל והכתיבו לכל הרשת כיצד צריך להיראות אתר, החלו לצוץ מגוון מקצועות אינטרנט.
2 מקצועות מקבילים שהחלו לצמוח באותה תקופה: בונה אתרים ומקדם אתרים.
תעשיית האינטרנט – ביקוש הולך וגובר למוצרים
לא לקח זמן רב עד שכולם החלו לגלות את הפוטנציאל החבוי באינטרנט.
משנה לשנה יותר ויותר אנשים עוברים לצרוך תכנים באמצעות האינטרנט. העיתונות הכתובה והספרים מאבדים את הרלוונטיות שלהם בשנים האחרונות, כשגם אחוז הצפייה ביתר הפלטפורמות הולך ודועך.
מי שתופס את מקומם הם שלל פלטפורמות האינטרנט שמציעות לציבור לצפות בסרטים, לשוחח עם חברים, לשמוע מוזיקה ולעשות שלל פעולות אחרות באמצעות האינטרנט.
שיווק באינטרנט
ככל שזמן השהייה של גולשים הולך וגובר באינטרנט, כך נולד הצורך לשווק להם באינטרנט.
חברות ומותגים רבים הבינו שללא יצירת נוכחות ממשית באינטרנט, בדמות בניית אתר אינטרנט – הם יאבדו לקוחות רבים למתחרים.
הפתרון – בונה אתרים
בדיוק עבור צורך זה נולד המקצוע בונה אתרים. בונה אתרים הוא המקצוע שנותן מענה לבניית אתרי אינטרנט.
בונה אתרים יהיה לרוב בוגר אחד מבתי הספר המובילים לתכנות, וחלקם אף יהיו בוגרי תארים שהחליטו לעשות הסבה מקצועית ולצאת לעצמאות בתור בוני אתרים.
ידע מקצועי – בונה אתרים
בונה אתרים רוכש במהלך הכשרתו ידע במגוון שפות תכנות, המובילות שבהן:
PHP, SQL, ASP וכמובן HTML, שמשמשת כשפת התכנות הבסיסית והמוכרת ביותר לבניית אתרי אינטרנט.
אך ככל שהאינטרנט מתפתח , גם בניית אתרים הופכת להיות פשוטה יותר.
כיום באמצעות שלל תבניות ומערכות כמו וורדפרס, יכול כמעט כל אזרח מן השורה (עם טיפה רצון ואוטודידקטיות) לבנות לעצמו אתר בסיסי באופן פשוט.
בוני אתרים משמשים כיום בעיקר לבניית אתרים מורכבים יותר כמו חנויות אלקטרוניות, פורטלים וכדומה.
בונה אתרים – זה לא כל כך פשוט
עם כל ההילה שיש סביב למקצוע, האפשרות לעבוד מהבית ולקבל רווחים נאים, על הציבור להבין שמדובר במקצוע סיזיפי שדורש שעות עבודה מרובות, כמו גם הצורך להתעדכן בכל שינוי שקורה בעולם הפיתוח באינטרנט.
הישראלים הם עם של יזמים, ובתור עם שכזה, חלק גדול מהם מצא בתעשיית האינטרנט קרקע פורייה ליוזמות רבות.
אלו מכם שמחפשים להקים שלל יוזמות להקמת אתרי אינטרנט, וודאי כבר חיפוש או נתקלו במונח חברת בניית אתרים.
חברת בניית אתרים – תעשייה הולכת וגדלה
מאז שהאינטרנט החל להתפשט לכל רובד בחיינו, כך נולד הצורך לתת מענה להקמת פלטפורמות שונות באינטרנט. תעשיית הפיתוח והתכנות הולידה שלל חברות לבניית אתרים שמציעות מגוון שירותים פיתוח לציבור היזמים.
כך בתוך פחות מעשור החלו לצוץ מאות חברות בניית אתרים ברחבי הארץ.
מהם השירותים שמוצעים על ידי חברת בניית אתרים?
חברות לבניית אתרים מספקות מגוון שירותים ללקוחות.
כידוע, בניית אתרים נחלקת כיום למספר סוגים:
בניית אתרי תדמית – הפלטפורמה הנפוצה ביותר להקמת אתרי אינטרנט. בעיקר עבור יזמים פרטיים שמעוניינים באתר תדמיתי לעסק שלהם.
בניית אתרי סחר אלקטרוני – חנות אלקטרונית מיועדת לאתרים שמעוניינים למכור באמצעות האתר. ככל שהזמן עובר, יותר מחסומים מנטאליים מוסרים וגולשים נותנים אמון גדול יותר במערכות האבטחה של האתרים, דבר שמוביל לרכישות מרובות יותר דרך אתרי אינטרנט. באמצעות מערכות סליקה ושירותי תשלום כמו PAYPAL, יכולה כל חברה לבניית אתרים לספק שירותי מכירה באתרי הלקוחות השונים.
בניית פורטלים – בשנים האחרונות, מאז שעידן ה- web2.0 פרץ לחיינו והוביל את מהפכת תוכן הגולשים ברשת, נוצר צורך חדש לבניית אתרים שיעודדו אינטראקציה עם הגולשים – אתרים המשלבים פורומים, בלוגים, תגובות ואפשרות לערב את הגולשים ביצירת תכנים באתר.
בניית אתרים – למידה תוך כדי תנועה
מקצועות האינטרנט מאופיינים בדינאמיות גבוהה שמחייבת את כל העוסקים בה, בלמידה אינטנסיבית ובלתי פוסקת. בכל יום צצים שינויים חדשים ובוני האתרים נדרשים להסתגל לשינויים ולספק ללקוחות את הצעקה האחרונה בתחום.
כמו כל תחום, לקח זמן עד שבניית אתרים נהייתה נגישה יותר לציבור. בתחילה היה מדובר בפיתוח בשפות תכנות מורכבות וכל פרויקט היה מתומחר בעלות גבוהה והיה אורך זמן רב.
ככל שהתחום התפתח, כך נוצרו מערכות שונות שמקלות על בוני אתרים ומאפשרות ללקוחות הקצה מגוון של פתרונות.
אלו מכם שירצו חנויות סחר אלקטרוני או בניית פורטלים, עדיין יצטרכו מתכנת מקצועי על מנת לקבל את המענה האולטימטיבי.
אך אלו מאתנו שבעלי יכולת אוטודידקטית, קיימות כיום מגוון פלטפורמות לבניית אתרים על בסיס תבניות מוכנות מראש, כגון אתרי וורדפרס וכדומה.
לסיכום,
חברת בניית אתרים יכולה לתת לכם מענה מושלם לכל הצרכים שלכם, אך חשוב מאוד לראות מה הערך המוסף שכל חברה לבניית אתרים תיתן לכם, חשוב שיהיה חיבור אישי ותמיכה לאורך כל התהליך.
על מה לא לוותר כשבוחרים חברת בניית אתרים:
• מערכת ניהול תוכן - אפשרות לעריכה וניהול תכנים באופן עצמאי באתר
• עיצוב האתר - בקשו לראות יותר מסקיצה אחת
• תמיכה - גם לאחר שהאתר אצלכם, וודאו שיש לכם תמיכה למספר חודשים לשינויים או תיקון בעיות שעלולות להיווצר.
• תמיכה ל-SEO: וודאו שהאתר מובנה לקידום אתרים בהמשך.