עיצוב אתרים מקצועי יכול להיעשות על ידי חברה לעיצוב אתרים או על ידי כל אדם שעוסק בתחום הגרפיקה. עיצוב אתרים מקצועי ניכר באופן שבו מעוצב האתר. אתר שמעוצב באופן לא מקצועי לרוב גם ייראה כך – כשיעוצב בצורה שאינה מזמינה ונראית ישנה ולא עדכנית.
עיצוב אתרים מקצועי, נועד לאפשר לכל אדם שמעוניין לבנות אתר אינטרנט, למצוא עיצוב ייחודי המתאים לו. שימוש נכון בצבעים משמש כאלמנט מכריע בעיצוב אתרים. הכלל של "תפסת מרובה לא תפסת" תופס גם כאן, כשבמידה ותעצבו את האתר עם יותר מדי צבעים – התוצאה לרוב לא תהיה מחמיאה.
צריך לבחור בצבעים משלימים שישרו אווירה נינוחה לגולשים באתר וכמובן יתאימו לתחום העיסוק של האתר. כך למשל אתר של עורכי דין, רצוי שלא יהיה צבעוני וצעקני.
על בסיס מקצועיות זאת, כאשר פונים אל חברת עיצוב אתרים מקצועי, הן יודעות לייצר רעיון המתבסס על תחום המיקוד של האתר, המסר המקצועי, התדמית השיווקית ורצון הלקוח. הרעיון שעומד מאחורי עיצוב אתר הוא שהעיצוב הוא חלק בלתי נפרד מהמסר.
איך עיצוב אתר תומך במסר השיווקי?
הסמלים החזותיים כגון: לוגו, צבעים, איורים, גרפיקה ותמונות מקוריות - הם אלה שיכולים לעשות את ההבדל. לדוגמא: אתר תדמית שמעוניין להציג מורשת עסקית, יכול להשתמש באוסף תמונות אותנטי המסמל מסורת זאת. בתהליך של עיצוב אתרים מקצועי, שימוש בתוכנות עיבוד תמונה יכול לייצר אוסף של תמונות התומכות במסר זה.
כמו כן, בחירת צבעים מאד משפיעה על האופן שבו אנו מעוניינים לתמוך במסר השיווקי. ככל שקהל המטרה צעיר יותר - כך ישולבו באתר יותר תמונות ואמצעים ויזואליים.
עיצוב אתר באופן מקצועי נועד להציע מגוון פתרונות ואפשרויות ללקוח. כיוון שמדובר באנשי מקצוע מתחום העיצוב, הם יכולים להציע רעיונות שלא תמיד יעלו בדעתו של הלקוח. מעצב האתר חייב ללוות את בעל האתר ולעזור לו להפוך את האתר לנגיש ונוח עבור הגולשים.
האם כדאי להשקיע בעיצוב אתרים מקצועי?
ההחלטה אם להשקיע בעיצוב אתר מקצועי או לא תלויה במטרה שלשמה מקימים אתר. ככל שהאתר תדמיתי, תומך בעסק – הרי שחשוב ואף כדאי להשקיע ולהיעזר באנשי מקצוע על מנת להקנות לאתר מראה מקצועי. כמובן, שהדבר תלוי בתקציב שעומד לרשות בעל האתר/בית העסק. חשוב לזכור, עיצוב אתרים מקצועי מסייע לאתר/בית עסק להתקדם ולהיות בתודעת לקוחות קיימים וחדשים לאורך זמן.
פייסבוק התחילה כפרויקט של סטודנט אמריקאי, מארק צוקרברג, הנועד לשמירה על קשר בין חבריו. מאז, פייסבוק התפתחה מאוד, ומיליוני אנשים רשומים בה, שומרים על קשר רציף ויומיומי באמצעותה ומבלים בה למשך שעות בכל יום. זוהי תנועה בלתי פוסקת של לקוחות פוטנציאליים, אותה אפשר למנף לטובת עסק מסויים, במידה והרושם הראשוני שיקבלו יצור אצלם עניין מתמשך.
החשיבות של עיצוב דף בפייסבוק עבור עסק
החלום הרטוב של כל בעל עסק הוא להיות זמין ובולט תמיד עבור לקוחותיו. בימים בהם לכל מכשיר חכם יש אפליקציה של פייסבוק, אינטרנט הוא דבר זמין כמעט בכל מקום ואף באמצעות הדור השלישי בסלולאריים. משמעות הדבר היא שהלקוח לוקח את העסק המדובר לכל מקום.
הרושם הראשוני שיקבל הגולש על העסק הוא הגורם העיקרי והראשון שישפיע על התעניינותו במוצר. מכאן, חשיבות עיצוב דף בפייסבוק כך שייראה מקצועי, מזמין ובולט לעין, קורא לפעולה ותופס את תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי, היא גדולה ויש לתת לה את מירב תשומת הלב. זהו השלב הראשוני והבסיסי ליצירת התעניינות ראשונית של הלקוח בעסק.
מודלים של התנהגות צרכנים כמו מודל ה AIDA לדוגמה, מדברים על כך שישנם מספר שלבים בתהליך רכישה. מודל AIDA מדבר על 4 שלבים, שכל אחד הוא בסיס להתקיימות השלב שמעליו. השלבים לפי סדר החשיבות הם: תשומת לב, עניין, תשוקה, פעולה. כל השלבים מתחילים בהתרשמות של הלקוח מהעסק, שתלויה בבסיסה בעיצוב של דף הפייסבוק.
מגוון האופציות הקיימות בפייסבוק לקידום הלקוח דרך שלבי AIDA
קודם כל, על מנת להפנות תשומת לב לעסק מסויים יש להביאו לכמה שיותר חשיפה לקהלים רלוונטיים ובכלל. בפייסבוק מגוון אופציות לעשות זאת הוא רב. לדוגמא, דרך דף העסק, באמצעות פרסום בשוק של פייסבוק- the Facebook market placeובאמצעות יצירת אינטראקציה עם גולשים בנושא הקשור לעסק, אשר במהלכה תשלח להם קישור לדף העסק ועוד.
משהגיעו הלקוחות הפוטנציאלים לדף העסק, חשוב שיהיה עיצוב דף בפייסבוק שיציף בהם תחושות טובות, שהרי כאמור דבר זה הוא קריטי להמשך השלבים הבאים.
דף נחיתה הוא השער לפרסום עסק, הוא חלון הראווה של חנות העסק וחזות העסק אל מול הגולשים. הרושם הראשוני של הגולש מעסק מסויים מתקבל מדף הנחיתה, והוא שיקבע אם בכלל הגולש מתכוון להישאר באתר ולהתעניין במוצע בו, או שהוא הולך לעבור לאתר אחר.
עיצוב דפי נחיתה לאתר שיקדמו את השגת מטרות העסק, הוא דבר ראשון במעלה. עיצוב אסתטי, מסודר, מותאם לנושא, מקצועי, בולט לעין וקורא לפעולה, הוא חיוני לקידום הלקוח הפוטנציאלי אל עבר מכירה מיוחלת.
דף נחיתה – השער לעסק
סטטיסטיקות מראות שהגולש הממוצע מחליט בתוך 3-5 שניות, אם להישאר באתר או להמשיך הלאה. לא משנה עד כמה יהיה האתר מעניין ומלא תועלת ללקוח, אם בפועל הגולש לא יטרח לשוטט בו ולראות זאת. הגולש ישוטט באתר, רק אם דף הנחיתה אכן יעניין אותו.
עיצוב דפי נחיתה צריך להיות מותאם לקהל שצפוי להיחשף אליו, דבר המצריך סקר שוק מקדים ובדיקה מיהו הקהל העיקרי אליו פונים. עיצוב שימשוך קהל חילוני, יכול להרתיע קהל חרדי ועיצוב שמתאים לקהל אמריקאי אינו בהכרח מתאים לקהל הישראלי.
לקוח שהתלהב מדף הנחיתה שלך ומהעסק המפורסם, נוטה להפיץ את המילה הלאה ובעצם מהווה צינור שיווק נוסף שעלותו הכלכלית היא אפסית. ידוע גם ששיווק כזה של "מפה לאוזן" הוא שיווק שצפוי להביא יותר לקוחות קונים, מאשר רק מתעניינים שכן הם ירגישו בטוחים יותר בסביבת העסק בזכות ההמלצות שקיבלו ממקור קרוב אליהם.
עיצוב הוא גם עניין של טעם, ולכן עיצוב דפי נחיתה הוא דבר שמומלץ להתייעץ לגביו עם מספר אנשים שיהיו אובייקטיביים ויוכלו לתת זוויות ראייה שונות.
שלבים בתהליך הרכישה
על פי מודלים שונים של התנהגות צרכנים, נמצא שיש מספר שלבים בתהליך הרכישה אצל הלקוח, שכל אחד מהם הוא מדרגה חיונית להתקיימות השלב שמעליו, וכולם מושפעים ישירות ובעקיפין מהאופן בו מעוצב דף הנחיתה. השלבים לפי סדר החשיבות הם: תשומת לב, עניין, תשוקה ופעולה.
רק דף נחיתה שמעורר בגולש תשומת לב, יוצר לו עניין במוצר ותשוקה להיות בעליו יביא לבסוף לקנייה.
דפי נחיתה יכולים להיות חלק מתוך האתר – הכוונה בעיקר לדפים הראשיים באתר כגון דף הבית ודפי הקטגוריות הראשיות. בנוסף ניתן למצוא דפי נחיתה רבים המפורסמים ברשת כדפים יחידים (בדרך כלל מתלווים לקמפיינים של מודעות ממומנות בגוגל), כשמטרתם העיקרית היא לאסוף פרטי לקוחות פוטנציאליים לאתר ולעסק.